در پاسخ به سوال اساسی کامپیوتر چیست!

کلاس گرافیک کامپیوتری پیشرفته که بطور مشترک توسط Sutherland و David C. Evans تشکیل شد به تحقیقات بنیادی در این زمینه کمک کرد و دانشجویان متعددی را پرورش داد که بنیان گذار مهمترین شرکت های صنعتی از جمله Pixar ، Silicon Graphics و Adobe Systems شدند. در عرصه بازی های ویدیویی، Sony PlayStation 2 , 3 ، کنسولهای Microsoft Xbox و تولیدات شرکت Nintendo از جمله کنسول GameCube و همچنین Windows PC طرفداران بسیاری یافتند. در هر دو بازی از یک ریزپردازنده Intel 8080 و کنترل کننده ویدیویی Fujitsu MB14241 برای شتاب بخشیدن به ترسیم عناصر گرافیکی استفاده شد.

در نسل پنجم کامپیوترها، به سادگی استفاده کاربران از کامپیوتر وبرنامه نویسی توجه بسیار زیادی شده است. زمانی داشتن این کامپیوترهای کیفی آرزویی برای کاربران بود ولی صنعت رو به رشد توانست با شتاب زیادی این نوت بوک های کیفی را در منزل اکثر افراد جهان محیا کند. به طور مثال فیسبوک در سرویس تبلیغاتی­اش، در جایگاه ناشر با استفاده از لیست ایمیل کاربران یک تبلیغ­کننده مشخص، به اکانت فیسبوک آنها دسترسی پیدا کند.

همچنین Jim Blinn در سال 1978 روش “نگاشت برجستگی” را برای شبیه سازی سطوح ناهموار ابداع کرد که مبنای بسیاری از انواع روشهای پیشرفته تر نگاشت امروزی می باشد. وی همچنین در سال 1974 روش نگاشت بافت را برای طراحی بافت پارچه بر روی مدلهای سه بعدی، پیاده کرد. کامپیوتر شخصی یعنی دستگاهی که جهت کاربردهای عمومی و برای استفاده یک نفر طراحی شده است . در حوزه فیلمسازی، Pixar فعالیت های تجاری جدی خود را در این دهه زیر نظر Edwin Catmull با انتشار اولین فیلم بلندش در 1995 یعنی داستان اسباب بازی ها شروع کرد و موفقیت تجاری بسیار زیادی کسب نمود.

شرکت های Atari، Nintendo و Sega از بین دیگر شرکت ها با فروش میلیون ها سیستم بازی ویدویی، گرافیک کامپیوتری را برای نخستین بار به مخاطبین جدید، جوان و تأثیر پذیر عرضه کردند. در حوزه سینما، بیشتر فیلم های انیمیشنی، CGI هستند؛ سالانه، تعداد بسیاری فیلم انیمیشنی CGI ساخته می شوند، اما ترس از دره وهمی موجب شده تا تعداد کمی از آنها برای خلق تصاویر نزدیک به واقعیت تلاش میکنند. تعداد فیلمهای CGI در کنار فیلمهای انیمیشنی کارتونی، نظیر عصر یخبندان و ماداگاسکار و فیلمهای بیشمار تولید شده توسط Pixar مثل “در جستجوی نمو” افزایش پیدا کردند و گیشه سینماها را در اختیار خود گرفتند.

اولین انیمیشنی که Catmull مشاهده کرد ساخته خودش بود. Catmull به دلیل بزرگ شدن در Disney به انیمیشن علاقه داشت، اما به سرعت متوجه شد که استعدادی در نقاشی ندارد. یک از این دانشجویان Edwin Catmull نام داشت که از شرکت بوئینگ آمده بود و در رشته فیزیک فعالیت می کرد. دو ویدیوی دیگر نیز از این دوره ماندگار شدند: ویدیوی گروه موسیقی Dire Straits که یک CGI تقریباً کامل برای موسیقی “Money For Nothing” در سال 1985 عرضه و CGI را در میان طرفداران موسیقی در آن دوران محبوب کرد، و همچنین صحنه ای از فیلم “شرلوک هلمز جوان” در همان سال که اولین شخصیت کاملاً CGI (یک شوالیه متحرک سازی شده) در فیلم، ایفای نقش کرد.

نتایج این پژوهش می­تواند با ارائة یک خوشهبندی از مشتریان در بازاریابی علّی، گروه ناهمگن مشتریان را به چندین خوشة همگن تبدیل کند. در سال 1988 اولین سایه سازها – برنامه های کوچکی که برای انجام سایه پردازی به عنوان یک الگوریتم مجزا طراحی شده بودند – توسط شرکت Pixar که به تازگی به عنوان یک شرکت مجزا از شرکت Industrial Light & Magic جدا شده بود توسعه داده شدند. Orca 3000 شامل پردازنده های Motorola 68000 و AMD bit-slice با سیستم عامل Unix بود و مستقیماً بخش پیچیده مهندسی طراحی را هدف قرار داده بود.

Port های نرم افزاری بخش مهمی از آدرس دهی اینترنت هستند و به تعریف مقصد برای بسته های داده کمک می کنند. شاید یک لپ تاپ، کیس یا هارد دیسک استوک ارزانتر از نمونه نو آن باشد، اما با اطمینان به شما می گوییم که به دردسرش نمیارزد و با در نظر گرفتن همه جوانب، آنقدر هم که فکر میکنید ارزان نیستند. لپ تاپ های نو نسبت به مشخصات آنها، قیمت بالاتری دارند، به همین دلیل عده ای به جای استفاده از اینگونه دستگاهها از لپ تاپ های دست دوم یا استوک به علت قیمت مناسب استفاده می کنند.

بنابراین یک کالای استوک میتواند ظاهر تمیز و سالم داشته باشد و قطعه استوک لزوماً به معنای ظاهر کارکرده یا مستهلک نیست. این گربه که در جعبهای قرار دارد، در هر لحظه هم میتواند زنده باشد و هم مرده! این میتواند جز تفاوتهای اصلی این رده کامپیوترها با تین کلاینتها باشد. در دنیای محاسبات خوشه ای، معماری ها مختلفی برای تقسیم بندی وظایف بین کامپیوترها وجود دارد. او بعدها شرکت Adobe Systems را تأسیس کرد و انقلابی در دنیای نشریات با استفاده از زبان PostScript ایجاد نمود.

اولین کامپیوتر جهان با قابلیت برنامه نویسی قادر بود از یک فیلم 35 میلیمتری سوراخدار، دستورالعملها را بخواند. با ابداع یک روش نرم افزاری جدید مخصوص رندرینگ سریع تصاویر، LINKS-1 قادر بود تصاویر کاملاً واقعی را با سرعت بالا رندر کند. پردازشهای گرافیکی و نرم افزاری به جای تکیه بر پردازشگر مرکزی و کامپیوترهای کوچک، به سمت هوشمند شدن پیش رفتند. عنوانهای معروف تولید شده با CGI از جمله سریال های Grand Theft Auto، Assassin’s Creed، Final Fantasy، Bioshock، Kingdom Hearts، Mirror’s Edge و بسیاری از موارد دیگر به سمت واقعی تر شدن پیش رفته و موجب رشد صنعت بازیهای ویدیویی شدند، تا جایی که سود این صنعت، قابل قیاس با صنعت فیلم شد.

در این قسمت توضیحی مختصری در مورد برخی از این موارد خواهیم داد. رندرینگ اغلب در طراحی معماری، ساخت انیمیشن، شبیهسازی، جلوههای ویژه تلویزیونی، بازیهای کامپیوتری و سایر موارد کاربرد دارد. Macintosh محبوبیت بالایی در میان استودیوهای طراحی و مشاغل مربوطه بدست آورد. در ادامه محبوبیت فیلم جنگ ستارگان و آثار علمی تخیلی دیگر که به CGI در سینمای آن دوره مربوط بودند، مؤسسات فیلم سازی Lucasfilm و Industrial Light & Magic به عنوان سرمشق برای بسیاری از استودیوهای دیگر برای رسیدن به نقطه اوج گرافیک کامپیوتری در فیلم سازی، شناخته شدند. از طرف دیگر بسیاری از سایتهای مهم مثل فیسبوک، ویکیپدیا و وردپرس با پیاچپی نوشته شدهاند.

دیدگاهتان را بنویسید